Monday 12 March 2012

أهلاً وسهلاً

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ

Alhamdulillah, bersyukur kehadrat Ilahi kerana telah memberi karunia nikmat Iman dan Islam yang selama ini dipegang utuh bagi menghadapi kancah-kancah dunia yang fana. Dua tangan ditadahkan, memohon do'a kepadaNya semoga diri ini sentiasa ikhlas dan istiqamah menjalankan tugas-tugas yang diberikan supaya dapat bergerak dalam dakwah secara penulisan sama ada puisi mahupun cerpen, kepada rakan taulan yang sudi berkunjung ke persada laman blog ini.

Kehadapan semua, tujuan penulis membuka tirai menubuhkan blog ini adalah untuk berkongsi karya-karya individu yang amatur, dikupas berdasarkan pengalaman atau ide diri, yang akan penulis terjemahkan dalam bentuk puisi atau cerpen. Gulungan pengharapan dari diri ini supaya para pembaca dapat menelaah jika ada masa yang terluang, serta menarik pembaca kepada ingin lebih mendalami agama Islam secara am nya. 

Buat pengetahuan semua, apabila penulis berhujah ingin menarik pembaca kepada Islam secara am, bukanlah bermaksud blog ini bertujuan untuk mengisi minda orang ramai kepada pengajaran usuluddin atau fiqh, ia sebaliknya hanya bertujuan untuk berkongsi karya-karya Islamik kupasan dari diri melalui cerita-cerita, dan diharapkan daripada cerita-cerita atau puisi yang ada dalam blog ini dapat mengajak manusia kembali menginsafi diri seterusnya lebih membuka mata kepada pencarian jalan dan erti hidup yang sebenar.

Akhirnya, penulis amat berharap agar karya-karya ini dapat diperluaskan supaya rakan pembaca turut duduk bersama menelaah hasil penulisan yang tidak seberapa ini. Sekian, ahlan wasahlan kepada semua yang mengunjungi.

Buta ialah suatu yang gelap, 
Gelap adalah suatu yang tidak bercahaya,

Gelap menghalang dari bergerak,
Gelap membingungkan, menyesatkan,

Namun,
Cahaya mengundang pada kilauan,
Cahaya menghanyutkan, mengalpakan,

Tiada yang sempurna di atas muka dunia,

Fitrah, 
hanya kembali kepada Yang ESA,

Kerana,
Hanya Allah S.W.T pemberi karunia.






No comments:

Post a Comment